Enyém mégis másé

Rólam szól... csak hát nem éppen úgy ahogy hittem...

Blog

Talán nem is napló lesz, de nem is saját cikkek publikálásának helye. Vegyes lesz. Szerintem. Frítájm - sport és zene(sali). Munka, tanulás (már ha). "Ha a gondolatok ölnek, nekem tele a táram..."

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Lokicsodaország

2009.08.26. 00:14 MPeti_87

Megértem még 21 éves fejjel, hogy magyar csapat kerüljön a Bajnokok Ligája legjobb 32 csapata közé. Már én is csak a mesékből, aztán később videókról láttam, hogy 95-ben mit is hajtott végre a Fradi, ami már akkor is mekkora nagy szám volt, abban a pár éve létező, és még épp csak kibontakozni kezdő BL-ben, ami ma már az európai klubfutball elit bajnoksága, egyben a futballüzlet egyik legkiemelkedőbb mozgatórugója.

Tizennégy év alatt volt 1-2 magyar csapat, amely kisebb sikerek után közel került a bejutáshoz, de végül mindig elvérzett. Közülük a 2005-ös bajnok Debrecen, melyről egészen a mai napig azt gondoltam, hogy az utóbbi évek legerősebb magyar bajnokcsapata volt. A bajnoki cím mellett a Hajduk porráverése, illetve a Manchesterrel vívott két meccs alapján gondoltam ezt. De ma be kellett látnom az utóbbi 14 év legerősebb csapata ez a Debrecen, volt egy jó Dunaferr, volt egy egész jó ZTE, korábban egész jó Loki, de ez most egy óriási csapat.

Amit ma mutattak, az a fegyelmezettség, okos, kemény, elképesztően szervezett játék, kiegészülve a tökéletes helyzetkihasználással. Sőt, gyakorlatilag túlmentek a tökéletesen, hiszen majdhogynem akció nélkül, két zseniális lövésből lőttek két gólt. A meccs elejétől kezdve töbet volt a labda a Levskinél, ez a meccs egészében is így volt. Többet járatták a labdát, pontosabban is, sőt helyzeteik is voltak. De képtelenek voltak eltalálni a kaput, míg a Lokisták kettő kapuralövésből két gólt szereztek. Ilyen egyszerű ez a játék kérem.

Mellesleg Varga Józsira alig találok szavakat. Nem is tudtam, hogy ilyen gyöngyszemet találtak Debrecenben, évről évre óriásit fejlődik, ma már a csapat kulcsfigurája. Hatalmas munkabírású játékos, sokat fut, ütközik, sok labdát szerez, csupaszív futballista. Jah és pont nem ügyetlen. Nem tudom, meddig tudja megtartani őt a Loki, de nem hiszem, hogy túl sokáig. A másik Rudolf Gergő, aki a mai napig egy rejtély számomra. Miért jött haza? Miért nem kellett a Nancynak? Az, hogy a legjobb magyar csatár, számomra nem kérdéses (talán Kabát Péter lehet jobb napjaiban vetélytársa). Zseniális játékos. Nagy színész is mondjuk, nagy kópé, de remek játékos.

Ha Debreceni lennék, és olyan fociimádó, mint amilyen amúgy vagyok, nem is tudom ma este mit élnék át. Valószínűleg a könnyeimmel küszködnék. Én, aki lelkesen megyek ki 500-1000 nézős MTK-meccsekre, a lesajnált, gyenge NB1-es fordulókban, én megőrülnék, ha olyan csapatom lenne, mint ez a Loki. Nem is értem, ki az az őrült, aki nem jár meccsre a Cívisvárosban... Mindenesetre történelmi pillanatok részese lehettem, ezt sosem felejtem el, már azt is kezdem sejteni, milyen a valódi, hamisítatlan BL-hangulat (ez még azért valljuk be nem volt teljesen az), és még mindig hitetlenkedem, hogy mindez megtörtént.

Gondolkodtam azon, hogy ezzel a Debrecen olyan szinten ellép a teljes NB1-től, hogy a következő években gyakorlatilag garantáltan bajnok lehet, ha egy kicsit is okosan gazdálkodik. Merthogy már ma is maximum a Fradi vetekedhet a Lokival például egy játékos megfizetése kapcsán. Igaz, hogy a Fradinál egyelőre nem pumpálják ész nélkül hatalmas mennyiségben a pénzt, míg a Loki egyszerűen jómódú csapat. Azonban a BL-szereplés a pénz mellett olyan presztízsértékkel bír, ami befektetőknek, reklámszempontból vagy játékosoknak sokkal nagyobb vonzerőt jelent, mint most. Hogy ez egyeduralmat hoz-e a piros-fehéreknek, az majd a jövőben kiderül, de az biztos, hogy egyelőre egy álomvilágba, Lokicsodaországba csöppentünk, amelyben semmi dolgunk nincs, csak kiélvezni minden cseppjét, amíg tart.

DVSC-Levski Sofia 2-0 (2-0) G: Varga(13.), Rudolf(35.) - összesítésben 4-1-gyel BL-főtáblás a DVSC

A bejegyzés trackback címe:

https://szerbuszpitor.blog.hu/api/trackback/id/tr451338636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vercotti 2009.08.26. 11:40:25

Tisztelt Szerző! Elismeréssel adózom ezen sorok előtt, noha a megállapítások 90%-ával nem értek egyet. Csak annyit kívánhatok a főtáblás meccsek előtt, hogy több okunk legyen várni őket, mint félni tőlük. Sok sikert, Debreceni! - ahogy mondja Európa.

MPeti_87 2009.08.27. 16:27:05

@vercotti: mivel ez egy teljesen szubjektív véleményközlő írás, semmi problémát nem látok abban ha van véleménykülönbség, az, hogy ez ilyen mértékű elsőre meglephetne, de korábbi megállapításinak nagy százalékával már akkor sem értettem egyet én sem :D
süti beállítások módosítása